Πέμπτη, 18 Φεβρουαρίου 2010

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ....... Η΄ ΑΛΛΙΩΣ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΑΛΛΟ!!

Είμαστε σε μία σχολή με μέσο όρο αποφοίτησης 7.5 χρόνια (ίσως το μεγαλύτερο σε όλη την χώρα) όπου το 30% των φοιτητών εγκαταλείπουν τη σχολή και δεν παίρνουν ποτέ πτυχίο (δήλωση καθηγητή στην υποδοχή πρωτοετών 2009 βάσει επίσημων στοιχείων), όπου στα 8 χρόνια θα διαγραφούμε λόγω του νόμου-πλαίσιο, όπου δεν υπάρχει πτυχιακή εξεταστική όπως δικαιούνται όλοι οι επί πτυχίο φοιτητές σε πολλές άλλες σχολές (π.χ. Φυσικό, Ιατρική), όπου τα ποσοστά αποτυχίας σε πολλά μαθήματα φτάνουν το 90 %, όπου οι καθηγητές εχουν την δυνατότητα να μην δείχνουν τα γραπτά στους φοιτητές, όπου για να πάρεις πτυχίο φτύνεις αίμα (αν εργάζεσαι κιόλας ακόμα χειρότερα) και μόλις το πάρεις ξαναφτύνεις αίμα για να περάσεις από τις εξετάσεις του ΑΣΕΠ (η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών του Μαθηματικού γίνονται καθηγητές στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση).

Για την βελτίωση αυτής της κατάστασης έχει δοθεί η εντύπωση ότι οι εκπρόσωποι των φοιτητών, είτε από παρατάξεις είτε απο σχήματα, δεν κάνουν τίποτε. Εν μέρει είναι αλήθεια. Και αυτό γιατί ενώ έχουμε αναφέρει πολλές φορές τα προβλήματα και έχουμε προτείνει λύσεις για αυτά στα επίσημα όργανα καθηγητών και φοιτητών, δεν κάναμε ένα βήμα παραπάνω προχωρώντας σε πιο αποτελεσματικές δράσεις έτσι ώστε να υπερκεράσουμε την αδιαλλαξία των καθηγητών. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι πάνω απά 8 φορές τα τελευταία 2 χρόνια έχουμε καταθέσει τα αιτήματά μας (όπως αυτά αποτυπώνονται και στις αποφάσεις όλων των γενικών συνελεύσεων), στις συνελεύσεις τμήματος των καθηγητών και αντιμετωπίσαμε τον χλευασμό, την ειρωνία και την αδιαλλαξία της συντριπτικής πλειοψηφίας των καθηγητών και μάλιστα παρουσία δεκάδων φοιτητών οι οποίοι δεν ήταν εκλεγμένοι, έτσι ώστε τα ζητήματα αυτά να γίνονται όσο το δυνατόν περισσότερο γνωστά. Μας είπαν πως οι προτάσεις μας είναι ανέφικτες, πως η πτυχιακή εξεταστική είναι παράνομη (!!), παρ’όλο που εφαρμόζεται σε πληθώρα σχολών), πως δεν διαβάζουμε και δεν παρακολουθούμε αρκετά γι’αυτό και δεν περνάμε τα μαθήματα και χίλια δυο άλλα εξωπραγματικά σχόλια που συνοδεύονταν από γέλωτες και απαξίωση των αιτημάτων μας. Επίσης οι παραστάσεις διαμαρτυρίας είτε στο τμήμα είτε στα γραφεία του προέδρου και των καθηγητών δεν απέδωσαν καρπούς αφού αγνοηθήκαμε επιδεικτικά.

Ακριβώς γι’αυτό θεωρούμε πως τα περιθώρια συννενόησης όχι απλά έχουν στενέψει, αλλά δεν υπάρχουν! Πρέπει να προχωρήσουμε σε πιο δραστικές και ριζοσπαστικές κινητοποιήσεις και μορφές δρασης. Γι’αυτό και προτείνουμε:
Στην επόμενη Γενική μας Συνέλευση, την ΔΕΥΤΕΡΑ 22 /2 να αποφασίσουμε μαζική παράσταση διαμαρτυρίας στη Συνέλευση Τμήματος των καθηγητών στις 23/2 στις 11:00 καταθέτοντας τα αιτήματα που αναγράφονται παρακάτω και θα περιλαμβάνονται και στο πλαίσιό μας, και την Παρασκευή 26/2 (λόγω της απεργίας στις 24/2) να αποκλείσουμε σε πρώτη φάση την γραματεία και τον περιβάλλοντα χώρο (γραφείο προεδρου κτλ) απο τις 8 το πρωί μέχρι και τις 3 το μεσημέρι, απαιτώντας την ικανοποίηση των αιτημάτων μας.



ΣΗΜΕΙΩΣΗ: η μη λειτουργεία της γραμματείας έχει «μεγάλο» κόστος τόσο για την «ηγεσία» της σχολής , όσο και για τους καθηγητές , αφού μπλοκάρει κάθε διοικητική και οικονομική λειτουργία του τμήματος. Είναι σίγουρα ένα ακραίο μέσο πάλης αλλά υπαγορεύεται από τις αναγκαίες και πάνω απ’όλα δίκαιες διεκδικήσεις μας. Μάλιστα καλούμε σε νέα Γενική Συνέλευση μετά από αυτές τις δράσεις, έτσι ωστε να κρίνουμε τη συνέχιση των κινητοποιήσεών μας αλλά και το αντίκτυπο που είχαν στη στάση των καθηγητών.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ-ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

• Κατώτατο ποσοστό επιτυχίας σε κάθε μάθημα 50%.Σε διαφορετική περίπτωση να γίνεται άμεση αναβαθμολόγηση του μαθήματος και αν τα ποσοστά αποτυχίας παραμένουν υψηλά, να γίνεται επανεξέταση του μαθήματος μετά από συγκεκριμένη χρονική περιοδο.
• Κατάργηση του εσωτερικού κανονισμού για την δυνατότητα των καθηγητών να μην δείχνουν τα γραπτά. ΌΛΟΙ οι φοιτητές να έχουν πρόσβαση στα γραπτά τους.
• Ύλη και θέματα από ένα συγκεκριμένο βιβλίο - Κατάργηση της λίστας συγγραμάτων και του νόμου-πλαίσιο.
• Θέσπιση πτυχιακών εξεταστικών δύο φορες το χρόνο για όλους τους επί πτυχίο φοιτητές.
• Καμία σκέψη για εισαγωγή προαπαιτούμενων μαθημάτων στο πρόγραμμα σπουδών – Κατάργηση της διάταξης που το επιτρέπει.

Όλα τα παραπάνω προϋποθέτουν την ενεργή συμμετοχή όλων μας! Μία πιθανή νίκη μας όχι μόνο δεν θα μπορεί να καπηλευτεί από καμία παράταξη, αλλά θα αποτελεί φωτεινό παράδειγμα της δύναμης των φοιτητών και του συλλογικού αγώνα και θα αποτελέσει σημαντικό κεκτημένο-οδηγό για τους επόμενους- του Συλλόγου Φοιτητων Μαθηματικού ο Ευκλείδης.


ΣΤΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΧΩΡΟΥΝ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: